Περιοδοντίτιδα ονομάζεται η φλεγμονώδης αντίδραση των στηρικτικών περιοδοντικών ιστών, που περιβάλουν και υποστηρίζουν τα δόντια. Είναι μια φλεγμονή που αν δεν αντιμετωπιστεί μπορεί να προκαλέσει απώλεια του δοντιού. . Επειδή συνήθως πρόκειται για ανώδυνη κατάσταση, μπορεί να μην καταλάβετε ότι έχετε πρόβλημα και  όταν το αντιληφθείτε μπορεί τα ούλα σας και το οστούν να έχουν προσβληθεί σοβαρά.

ΠεριοδοντίτιδαΗ περιοδοντίτιδα ανάλογα με την βαρύτητα απώλειας πρόσφυσης διακρίνεται σε αρχόμενη, μέτριας βαρύτητας και προχωρημένη περιοδοντίτιδα και, ανάλογα με την έκταση της νόσου, σε εντοπισμένη και γενικευμένη περιοδοντίτιδα.
Συνήθως οι νόσοι του περιοδοντίου μπορούν να αντιμετωπιστούν στα αρχικά τους στάδια με μια θεραπεία που ονομάζεται καθαρισμός και απόξεση των ριζών.

Συμπτώματα της περιοδοντίτιδας:

Οι ασθενείς με περιοδοντίτιδα μπορεί να παρουσιάζουν μερικά από τα ακόλουθα συμπτώματα:

• έντονη αιμορραγία των ούλων κατά τη διάρκεια του βουρτσίσματος των δοντιών
  • κακή στοματική αναπνοή
  • αποκάλυψη ριζών
  • πρησμένα ερυθρά ούλα
  • εκροή πύου από τα ούλα
  • αλλαγή της θέσης των δοντιών στην οδοντοστοιχία ή κινητικότητα
  • Σε στάδιο προχωρημένης νόσου απώλεια δοντιών

Για την αποφυγή των νόσων του περιοδοντίου χρειάζεται τακτικός έλεγχος από οδοντίατρο και καθαρισμός δοντιών. Αν δεν λάβετε αυτά τα μέτρα αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης αυτών των νόσων.. Όταν ο οδοντίατρος σας διαγνώσει τη νόσο του περιοδοντίου, ένας από τους τρόπους θεραπείας είναι ο καθαρισμός και η απόξεση των ριζών.. Αυτή η θεραπεία μπορεί να χρειαστεί μία ή περισσότερες επισκέψεις στο γιατρό.